Choć klienci nie zawsze sobie zdają z tego sprawę, to wybrane rodzaje zapachów sprzyjają zakupom. Z tego powodu zapach do sklepu może być również czynnikiem motywującym klienta do zrobienia większych zakupów w określonych sklepach. Doborem odpowiedniego zapachu, który zwiększy obroty sklepów, zajmuje się marketing zapachowy, który coraz częściej łączy w sobie efekty sensoryczne oraz świetlne. Aromamarketing może być wykorzystywany w placówkach handlowych, obiektach usługowych, ale również w gabinetach stomatologicznych czy w obiektach komercyjnych i biurach.
Zapach do sklepu - marketing przez zapach
Naukowcy przeprowadzając badania potwierdzili, że określone zapachy stymulują klientów do robienia większych zakupów. To właśnie wybór odpowiedniego zapachu może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, ale również na ich samopoczucie w czasie wybierania produktów w sklepach. Ten rodzaj marketingu dostosowany jest do wielkości powierzchni, jaka ma być aromatyzowana, ale również do rodzaju prowadzonej działalności.